گفتم دل رحیمت کی عزم صلح دارد                گفتا مگوی با کس تا وقت آن در آید

" وحدت " مفهومی که متاسفانه گاه و بی گاه فقط سیاسی میشود... چند روزی هم روی بورس است و ... ما جفاکاریم و نمیشد در حق این جفا نکنیم ...

برای وحدت شروطی لازمه.یک نکته ای که خیلی مهمه اینه که این دم از وحدت زدن منجر به انحصار طلبی نشه.از دیگر شروط اون، دشمن نخواندن دوستان هست ..برای ایجاد وحدت یک سری مفاهیم باید از واژگان سیاسی مرسوم حذف بشه.باید دوباره به مفهومی به اسم تقوای سیاسی برگشت،نمیشه تا یه تنور انتخاباتی گرمه چاله میدونی برخورد کرد و ...برای ایجاد وحدت باید باب گفتگو را باز کرد، جزء شروط خیلی مهم اینه که در فضایی که همه عزمشون رو جزم کردن برا از رده خارج کردن رقبا باید ادعاهای غیر منطقی رو کنار گذاشت، چیزی که تو ایران ما خیلی مرسومه اینه که تو چنین فضاهایی مسائل این چنینی بین جناحی حل میشه ، و این جناحین هم انصافا کم نمی گدارند  و بعدش ملت میمونند با یه خروار ادعا هایی که شنیدن و هیچ وقت پیگیری نشد تا یه انتخابات دیگه.....و این میشه یاس و سر خوردگی سیاسی و ما هی باید دماغمون رو بکشیم 

عقل سیاسی

و عقل سیاسی،کسی که در هیچ امری تردید ندارد و قاطع و تند و آتشین، در مورد حرف های ساده پیش پا افتاده با آب . تاب و حرارت سخن می گوید. گویی که کشفی ست یا ناموس خلقت است،
حقیقت تنها برایش مصلحت است و هستی صحنه ی مبارزه ی سیاسی او و حریف اوست و(غیر ممکن برایش غیر ممکن است) راه حل هر مشکلی را بسادگی میداند و پاسخ هر معضلی را در یک جمله روشن و مقطعی صادر می کند و باطل ان است که او نیست و حق آن است که او است و هدف او غایت خلقت است و نهایت حیات و سرمنزل تاریخ  و در چشمش همه چیز مطلق است یا همه است یا هیچ. او مرد زمان است یک موجود موقتی! ماهیت او را شرایط می سازند.برایند نیروهایی که از همه سو در او سر به هم داده اند و این است که وقتی از جایگاهش کنار می رود پایان می یابد.تنها یک خاطره می شود و از این روست که تنها می تواند خاطرات بنویسد. خاطرات ایامی که وی وجود داشته است. ناپلئون را قیاس کنید با ناصر خسرو در یمگان دره.چه می گویم؟ باعلی در ۲۵ سال سکوت وشکست و تنهاییش! با بودا در گم شدنش، با سناعی و غزالی و مولوی در گریز از دربار و دستگاه و با ملا صدرا در کوهستان بی کس قم.با همه ی آنهایی که در از دست دادن همه چیز (همه چیز) شده اند. بر گرفته از هبوط در کویر شریعتی ...


پ.ن

البته بنده عقل های سیاسی متنوعی را سراغ دارم مثلا همین ۲۵سال سکوت علی(ع) عقل سیاسی ست که از اندیشه های وحدانی مایه گرفته است.

انشاالله در پست های بعدی عقل های مختلفی را تصویر خواهم کرد چیزی که زیاده عقل..

ولایت پذیری...

۰ تا من زنده هستم، تا من مسئوليت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت اين حركت عظيم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود . تا مردم عزيزمان اينجور با شور ، با شعور ، با بصيرت ، با عزم راسخ در ميدان هستند ، لطف الهى شامل است ؛ اين را بدانيد.      ( سخنان رهبری در دیدار مردم استان فارس  ۳/۲/۹۰ )

۰ دستگاه‌هاى گوناگون - قوه‌ى قضائيه ، قوه‌ى مجريه ، قوه‌ى مقننه - مثل همه‌ى دنيا ، كارهاى موظف قانونى خودشان را دارند انجام ميدهند ، با اختيارات كاملى كه در قانون اساسى معين شده ؛ اما حركت كلان و كلى نظام اسلامى به سمت آن آرمانها بايد منحرف نشود ؛ اگر منحرف شد ، بايد گريبان رهبرى را گرفت ، او را بايستى مسئول دانست ؛ او مسئول است كه نگذارد .     ( سخنان رهبر در دیدار با دانشجویان کرمانشاه )

 


پ.ن

 جالب توجه رادار های انحراف یابی!!!

چقدر موضع رهبری در مورد کسانیکه که ادعای انحراف یابی در مجموعه رئیس جمهور را دارند شفاف است.!!..